Tawk.to

Home Nyheder Dræber smalhals i det offentlige byggeri de private virksomheder?

Dræber smalhals i det offentlige byggeri de private virksomheder?
Pressemeddelelser 1 mrt 2011

De sidste år har den stramme økonomiske situation i landets offentlige forvaltninger og kommuner, givet nye vilkår for leverandører til byggeindustrien.

Er virkeligheden virkelig, at danske leverandører til den offentlige sektor må dreje nøglen om fordi vilkårene er andeledes end tidligere eller giver det mulighed for at sætte nye standarder og øge konkurrencen?

En nedgang i byggeriet og de offentlige investeringer vil i sig selv skærpe konkurrencen og udsulte visse virksomheder, men iflg. direktør Ole Lund fra Falco A/S kan situationen også anskues fra andre vinkler.

"Mange virksomheder har haft gyldne år, da det private byggeri boomede. Mange er vokset kraftigt og har haft let ved at få priserne for varen uden den helt store indsats". Men som han forsætter: "Nu er tiden en anden. Nu er det helt andre parametre, der gør sig gældende og det er spændende".

Hos Falco A/S, der leverer cykelparkering, overdækninger og bænke til offentligt byggeri, har man gennem de sidste par år faktisk oplevet en øget omsætning.

Det er som aldrig før vigtigt at satse på god kvalitet til reelle priser og ikke mindst med en høj servicegrad til følge. Virksomheden har derfor lagt stor vægt på at gå i dialog med bygherre. Det gælder om at finde den rigtige løsning, der passer til de økonomiske rammer, men som også giver en tryghed i den fortsatte drift.

Virkeligheden er nemlig, at der stadig investeres i projekter. Ikke så mange som før, men de er der. Driftsmidlerne bibeholdes eller skæres ned og derfor er det uhyre vigtigt at kunne vejlede kunderne i både købsfasen, men også i årene der kommer.

Hvis regeringens intensioner om fremrykkede offentlige investeringer bliver ført ud i livet som lovet, vil der over de næste år skabes mange nye spændende byggerier. Er virksomheden gearet med de krav der før blev nævnt, er der store muligheder.

Som afsluttende kommentar må Ole Lund dog gå en smule til bekendelse: "Jo.... priserne skal passe og derfor har vi da også givet køb på dækningsgrad, men sådan ER vilkårene i øjeblikket.

Så alt i alt må konklusionen være: JA, nogle virksomheder må melde pas, mens andre vil opleve øget salg, hvis de kan tilpasse sig de nye tider.

For yderligere oplysninger kontakt:
Falco A/S, Ole Lund
T: 7536 8100 E: o.lund@falcoas.dk

Vi sidder klar til at hjælpe…

Har du brug for råd, er vi klar til at hjælpe og vejlede, både over telefonen eller ved et besøg.

7536 8100 info@falcoas.dk Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hold dig opdateret med vores nye produkter og nyheder i øvrigt