Nyheder
Igennem ugens løb ser vi flere tegninger og får forespørgsler, hvor cykelparkeringen er planlagt til at skulle stå skråt.
Det kan også kaldes skråparkering eller 45° parkering.
Vi ved godt at hensigten og antagelsen er, at man enten får bedre parkering eller endda kan få plads til flere cykler.
Dét er cykelparkeringens største fejltagelse.
Faktum er, at der på samme areal kan være færre cykler i 45° end i 90°, og det bliver sværere at parkere sin cykel.
Punktum.
Vi anbefaler kun 45° parkering når der absolut ikke er plads til 90°, med det nødvendige manøvreareal bag cyklen.
Hvorfor det?
Jo, det er noget med Pytagoras … der er svært at beskrive, men meget nemmere at vise det på en tegning, som det her nedenfor.
Er der så andre fejl-antagelser?
Ja, det synes vi.
Ofte ønskes en afstand mellem cykler i 90° på 50 cm. Den parallelle afstand mellem cyklerne bliver derfor i 45° kun ca. 35 cm. Det bliver svært at få cykelstyrene forbi hinanden, uden kabler m.m. filtre sammen. Og kurve foran … det er en helt anden historie…
Er der mere?
Når vi nu taler om det …. Faktisk er en ctc afstand på kun 50 cm ved at være ret problematisk, når nu mange styr er mere end 60 cm brede.
Derfor anbefaler vi faktisk cykelparkering med en ctc afstand på 40 cm, hvor hver anden cykel parkerer højere/lavere end de to der er ved siden af .
Men cyklisterne orker da ikke at løfte cyklerne lidt i forhjulet!
Jo, når de nu kan få den bedste støtte til cyklen vil de. Og derfor bør du kigge nærmere på vores Falco-ideal 2.0.
DET er cykelparkering der dur.
Flest mulige cykler på arealet og med optimal støtte. Det bliver da ikke bedre.
Vil du vide mere eller have hjælp af cykelparkeringsnørderne, skal du være velkommen til at kontakte os på 7536 8100 eller sende os en mail på info@falcoas.dk.
Vi skal prøve at gøre det kort, men vores passion kan pludselig løbe af med os.
På forhånd undskyld.
Vil du gerne selv kigge nærmere på lidt tips kan du læse mere her i ”Førstehjælp til cykelparkering”.